pátek 19. srpna 2016

1st weekend in Manchester!

...exploring, sightseeing, enjoying...

Probouzím se za cinkotu tramvaje, troubení autobusu a hlasitých brzd. 
Zmateně se rozhlédnu po pokoji. 
Šťípnu se do ruky. 
Ne, není to sen! 
Jsem opravdu  tady! 
Anglie - Manchester - studentské kojele - jmenovaka EF Manchester staff
Dokázala jsem to!!!


Děkuji vesmíru, rodině, přátelům, že mohu být tady. Čeká mě první víkend v Manchesteru. Což znamená první průzkum okolí. Rychlá příprava snídaně (mám děsně velký hlad), prohodit pár slov s mou milovanou maminkou (musím jí ujistit, že jsem živá, zdravá a spokojená :P ) No a vzhůru do víru velkoměsta. Rozumějte pro holku z vesnice je půl milionové město metropole jak blázen! 

Zapínám navigaci a mé první kroky směřují k Piccadilly Gardens. Honosný název, že. Těším se na jak rozlehlý park to bude. A ve skutečnosti je to menší náměstíčko pokryté travnatým porostem, obklopeno Fast Foody/restauracemi a všemu tomu dominuje Primark. Vydávám se tedy dál. Vzhledem ke křicímu bříšku: "dej mi něco k snědku" se rozhodnu najít Vegan friendly restaurant. Vybírám si The 8th day na Oxford road. Jsem tu jak Alenka v říši divů. V přízemí se nachází obchůdek, kde naleznete i to na co si nevzpomenete. No a když zamíříte po schodech dolů, otevře se před vámi restaurace/bistro. Vybírám si z denní nabídky. V tom mi je oznámeno, že se vaří až od 11 (no jo to jsou to brzké snídaně). Otáčím se na podpatku se slovy: "See you in 30 min" 
Projdu si tedy přilehlé uličky a odpočítávám minuty, abych si mohla už dát konečně něco k snědku. A čekání se vyplatilo. Indické kari s tofu a organickou rýží je naprosto báječné. Lehce štiplavá chuť kari v kombinaci s kardamonem je balzám na chuťové buňky. Jak tak přežvkyuji, pozoruji dění v restauraci. Postupně sem přicházejí další hladové krky. Mezi prvními je postarší pár. Babička s dědou si objenávají cappucino se sojovým mlékem a k tomu veganský dortíky. Vzápětí přichází mladá rodinka. Maminka krmí tak 1/2 mimčo, zatímco tatínek objedává oběd za asistence poskakující dcerky. Jsem nesmírně potěšena skladbou lidí. Chílí se však čas odchodu a dalšího průzkumu města. Postupně se proplétám uličkami Manchesteru.Když narazím na čtvrť vyzdobenou barevně plápolajícími vlaječkami. Jak dojemné, pomyslím si. Nahlédnu do GPS navigace a zjišťují, že se nacházím v Gey and Lesbien čtvrti. Zaklapnu foťák a mizím do info centra pro mapu (abych byla tím pořádným turistou)!



S příbývajícím časem roste i má chuť na kafčo (tedy spíš něco sladkého). Zadávám do navigace nové souřadnice: Earth Coffee. Další na seznamu z vegan friendly place, umístěné ve sklepě (netuším co na těch sklepech mají???) I tady je dost rušno. Vybírám si raw passion and mango cheesecake a k tomu jedno americano. Dortík je velmi vydařený, ale kafe mi moc nechutná. Respektive mi vůbec nechutná. Na zítra musí najít lepší kávu! Vracím nedopitý hrnek a posilněná sladkým dortíkem vyrážím do věhlasného Primarku
Čekala jsem hodně, ale i tak jsem byla dosti zaskočená. 3 patra narvaná k prasknutí oblečením, doplňky a lidmi. To jsem ještě nezažila. Na osobní komfortní zónu se tu nehraje. Pokud se chceš podívat na tričko, co by stálo za to, musíš se k němu pro-boxovat. Ztrácím se hned u vchodu. Projdu první dvě patra a velice rychle a zmateně hledám východ. Na tenhle obchod se budu muset lépe psychicky (no spíš fyzicky) lépe připravit. 

Potřebuji nějaké klidnější místo, kterým je Manchester Cathedral. Cestou procházím kolem Arndale center. Pokud jsem si myslela, že Primark je obrovský. Tak o Arndale centru bych řekla, že vesmíně veliké. Rozhodně to je ráj pro shopalkoholiky! To musíte vidět/zažít. Nedokážu vám to popsat. Nepřeberné množství obchodů všeho druhu, restaurací a lidí. Velice ryhle zařazuji zpátečku. Dostávám se na náměstíčko s hospůdkami, které praskají ve švech. Nenašli by jste tu ani kousíček volného místa. A co víc? Veškeré osaznestvo je oblečeno v modrých dresech. Nějakou dobu dumám nad tím co za sportovní událost se koná. Přemítám zda fotbal je na olympijských hrách. Až večer zjišťuji, že se hrála anglická liga :D 





V katedrále naleznu tolik očekávaný klid. Stavba působí monumentálně. Uhlazeně a zároveň plná pozitivní energie. S pokorou procházím lodě katedrály a vnímám všudy přítomný klid. 



Vracím se do rušného dne manchesterských ulic. Opět mne dojímá kontrast budov. Nádherná historická katedrála a vedle ní supermoderní prosklená stavba. Okus dále ze starého anglického činžovního domu "vyrůstá" výškový dům. 
Celá uťapkaná uléhám do postele a mířím do říše snů. 
S úsměvem na rtech a vidinou dalšího průzkumného dne



S láskou A. 

Žádné komentáře:

Okomentovat